Concurrenten boeken forse omzet via Neckermann

Concurrenten van Neckermann in Duitsland behaalden via de e-commercesite in 2010 omzet van 113 miljoen euro. De retailer zegt zelf geen klanten te verliezen door zijn site open te stellen voor derden, maar juist te winnen.

Uit de financiële resultaten die Neckermann over zijn partnerprogramma presenteerde blijkt dat de omzet die derden via Neckermann realiseerden in 2010 is gestegen met 37 procent. De retailer krijgt op elk verkocht item een commissievergoeding van andere retailers. Neckermann heeft aan deze commissievergoeding dertien procent van haar omzet te denken. De retailer heeft 150 bedrijven die hun assortiment via de site van Neckermann aanbieden.

Bol.com is de enige retailer in Nederland die een vergelijkbare vorm hanteert, genaamd bol.com Plaza. Slechts enkele winkels hebben zich bij Plaza aangesloten, maar marketingdirecteur Michel Schaeffer verwacht dat dat aantal in de komende weken uitkomt op twaalf. De retailgigant hoopt dat uiteindelijk tussen de 25 en dertig procent van de omzet afkomstig kan zijn uit handel van derden op zijn site.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!