Walmart snijdt in elektronica-afdeling

De Amerikaanse retailreus Walmart verkleint de winkelruimte die bestemd is voor elektronicaproducten. In plaats daarvan krijgt de categorie kleding meer ruimte. Vorig jaar daalde de omzet in de categorie elektronica met 1,8 procent.

De ingreep illustreert de teruggang in de verkoop van flatscreen televisies en andere elektronicaproducten van de formule. In 2009 besloot Walmart nog ruim twintig procent te reserveren voor gadgets en andere elektronicaproducten.

‘Walmart had dit al eerder moeten doen, aangezien er steeds minder marge is op elektronica en deze producten in toenemende mate via webwinkels wordt verkocht”, meldt Craig Johnson van consultancybureau Customer Growth Partners.

Lees ook: Best Buy wil online verkoop verdubbelen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!