Office Depot introduceert nieuw winkelmodel

Om klanten te trekken, zet Office Depot in op kleinere winkels, een kleiner assortiment, een print en copy service en fulltime werknemers. Volgens Kevin Peters, hoofd van de retail afdeling van Office Depot, werkte de oude strategie niet meer.

Peters werd een jaar geleden aangesteld en bezocht als ‘mystery shopper’ meer dan zeventig Office Depot vestigingen. “Een teleurstellende ervaring”, aldus Peters. Er zou te weinig service en te veel aanbod zijn. “Er liepen meer klanten zonder tassen naar buiten, dan met tassen.” Tegelijkertijd kreeg Office Depot te maken met een daling in de verkopen van twee procent. “We moeten beter met onze consumenten praten”, legt Peters uit. “Wij hebben onze klanten harder nodig dan zij ons.”

Het eerste nieuwe winkelmodel is geopend in het zuiden van Florida. Werknemers van de vestiging zijn getraind om klanten te helpen bij het zoeken naar een item en ze uitleg te geven over laptops, printers en software.

Volgens Peters staat het nieuwe model nog in de kinderschoenen. De retailer heeft vijftien mensen in dienst en een consultant die zich enkel en alleen met het doorvoeren van de nieuwe strategie bezig houden. Peters verwacht dat de veranderingen aan het eind van 2011 in honderd vestigingen zijn doorgevoerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!