'Winkel mag medewerker met hoofddoek niet weigeren'

Een winkel in Almelo heeft onderscheid gemaakt op grond van godsdienst door een Marokkaanse medewerker met een hoofddoek niet meer in te roosteren. Dat stelt de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Volgens de commissie moet de winkel niet zijn oren laten hangen naar klanten, die hadden geklaagd over de hoofddoek.

De werkgever van het tienermeisje heeft in april vorig jaar gevraagd of zij zonder hoofddoek wil werken in de speelgoedwinkel. Haar baas had klachten ontvangen over haar hoofddoek van een klant. Deze wilde niet door iemand met een hoofddoekje worden geholpen.

De speelgoedzaak geeft aan het meisje niet van het rooster te hebben gehaald, omdat zij haar hoofddoek wilde ophouden. Zij zou op de vraag van haar werkgever 'furieus en intimiderend' hebben gereageerd.

Conflicterende partijen gaan in Nederland vaak in beroep bij de Commissie Gelijke Behandeling. De Commissie wordt regelmatig verweten dat zij te vaak meegaat met de religieuze argumentaties. Uitspraken van de commissie zijn juridisch niet bindend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!