Dick Boer benoemt strategische prioriteiten Ahold

Ahold wil zijn omzet verhogen door meer aandacht voor de klant en meer inzicht in het koopgedrag.
Dat zei topman Dick Boer woensdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering, waar hij zes strategische prioriteiten bekendmaakte waarmee het supermarktbedrijf de komende jaren groei moet realiseren.

Boer wil tevens het aanbod voortdurend verbreden en vernieuwen onder meer door nieuwe formules en nieuwe technologie. De recent aangetreden ceo liet bovendien weten te willen groeien in nieuwe markten, onder meer door actief op zoek te gaan naar overnames. Ook maatschappelijk verantwoord ondernemen en de ontwikkeling van het eigen personeel behoren tot de pijlers die moeten bijdragen aan de groei.

De topman stelt met zijn ‘prioriteitenlijst’ aan te sluiten bij de strategische keuzes van zijn voorgangers. In 2009 kondigde Ahold onder de vorige topman John Rishton zijn nieuwe strategie aan: op eigen kracht en door overnames groeien in de bestaande en in nieuwe aangrenzende markten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!