Detaillisten zijn bang voor EDI

Veel detaillisten zijn nog bang voor het gedetailleerd gegevens uitwisselen via Electronic Data Interchange (EDI). De ontwikkeling van EDI staat ondanks forse promotie nog steeds op een laag pitje. De meeste winkeliers werken wel met het automatiseringssysteem, maar wisselen data uit met de inkoopcombinaties, voor elektronische data-uitwisseling met detailisten zijn ze nog niet klaar. Toch noemen de meeste experts EDI het systeem van de toekomst. Met name grote Duitse bedrijven stapten drie tot vier jaar geleden op het systeem over, waarbij met speciale korte codes, de voorraadpositie direct wordt bijgehouden. Naorderen wordt dan ook een simpele handeling. Het systeem levert tijdwinst en een beter voorraadbeheer op, wat flinke kostenbesparingen met zich meebrengt. De nog niet aangesloten detaillisten zijn bang om inzage te geven in hun hele hebben en houwen. Toch zijn er winkels die al heel ver zijn met EDI. Van de 10 grootste detaillisten hebben de nummers 1, 2, 3, 5, 6, 7, respectievelijk Mexx, Esprit, Ten Cate, Sloggi, Triumph en After Eden EDI. Nummers 4 en 8 tot en met 10, te weten Cars, Bram`s Paris, Alan Red & Co en Schiesser, maken nog geen gebruik van EDI.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!