Tankstations zetten in op 'vers'

De gemiddelde automobilist geeft bij een asfaltstop de voorkeur aan een lekker, knapperig broodje en echt verse koffie. Maar wel snel graag. De benzinemaatschappijen beginnen het langzaam maar zeker te begrijpen. Alle grote spelers langs de autowegen passen hun foodformules aan. RetailTrends gooit de tank vol en gaat hongerig op expeditie.

Bemande tankstations langs de autowegen verkopen minder brandstof. Dat wordt veroorzaakt door de opkomst van onbemande stations en lager benzineverbruik (zuiniger auto’s, minder vrachtverkeer door recessie). Daarom zoeken de exploitanten van bemande pompshops naar andere omzetmakers. Tabak is voorlopig met voorsprong de grootste, maar het aanbod food groeit flink. Benzinemaatschappijen lanceren nieuwe bakeryformules en shopconcepten of passen bestaande aan.

Lees het vervolg in het meinummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!