Apple introduceert automatenverkoop van iPods

Apple komt op de luchthavens van San Francisco en Atlanta met automaten die iPods verkopen. De automaten trekken enorme belangstelling. Consumenten willen weten hoe ze kunnen betalen en of de apparaatjes als een blik frisdrank naar beneden komen rollen. Het antwoord is per creditcard, en een robotarm pakt de iPods voorzichtig op en legt ze voor de klant in een bakje. De iPods liggen in de automaten van Zoom Systems in glazen laatjes tentoongesteld naast andere elektronica als digitale camera`s.Apple denkt met automatenverkoop zijn toch al agressieve verkoopmethoden een nieuwe impuls te kunnen geven. Het bedrijf streeft ernaar de iPod aan een zo breed mogelijke doelgroep te verkopen en krijgt nu een nieuw distributiekanaal. Inmiddels heeft Apple naar eigen zeggen ruim 21.000 verkooppunten voor de iPod. Dat is veel vergeleken met de 4.000 verkooppunten waar Macs te krijgen zijn. Een nadeel van de automatenverkoop is dat nog moet blijken of een dergelijke goedkoop aandoende distributiemethode het merk geen schade berokkent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!