Omzet Unilever blijft achter in West-Europa

Levensmiddelenfabrikant Unilever zag de omzet in het eerste kwartaal van dit jaar toenemen met zeven procent. Op de West-Europese thuismarkt was wederom sprake van krimp. De groei kwam dan ook vanuit Noord- en Zuid-Amerika, Azië, Afrika en Centraal- en Oost-Europa.

De onderliggende omzetgroei, zonder wisselkoerseffecten en overnames, kwam uit op 4,3 procent. De volumes namen met 2,5 procent toe, lager dan in voorgaande kwartalen. Dat is volgens Unilever te wijten aan reeds doorgevoerde prijsverhogingen en een trage markt in de ontwikkelde economieën.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!