C&A steekt zichzelf in het nieuw

Kledingketen C&A gooit het over een andere boeg. Zo worden de winkels onder handen genomen en komt er een nieuw logo. Ook werkt de formule aan een nieuw assortiment met goedkopere producten om marktaandeel te winnen, meldt het Financieele Dagblad dinsdag.

Onderdeel van de nieuwe ‘strategische oriëntatie’ van de retailer is een verdeling van de winkel in ‘verschillende werelden’. Bijvoorbeeld één voor de 45-jarige vrouw, één voor de vrouw van 25 met kind en één voor jongeren. C&A wil zo een einde maken aan zoektochten in de winkel, legt marketingdirecteur Andreas Seitz van C&A Europe uit in het FD.

De nieuwe winkels, die voorzichtig worden uitgerold in alle negentien Europese markten, worden getest in Hoofddorp en elf andere plaatsen. In de pilotwinkel in Hoofddorp zijn de kassa’s vernieuwd, evenals de etalages. Ook zijn de pashokjes ruimer, bovendien is de service bij het passen verbeterd. Klanten hoeven kleding die ze hebben gepast niet meer zelf terug te hangen. Er is ook personeel vrijgemaakt die helpt bij het passen.

Ook het merklogo van C&A wordt vernieuwd. In het najaar zal dat te zien zijn in tv-reclames en vanaf dat moment zal het geleidelijk worden ingevoerd. De nieuwe winkel wordt dit jaar verder getest en daarna wordt beslist over uitbreiding naar andere winkels.

C&A had twee jaar terug nog plannen om in Nederland uit te breiden met 25 tot dertig nieuwe winkels. Die uitbreiding ligt echter stil, doordat de ontwikkeling van winkelcentra stokt, verklaart directielid Maiko Slegtenhorst van C&A Nederland. Daarnaast heeft de volledige moderetailmarkt de laatste twee jaar flinke klappen gehad.

De kledingketen zag zijn marktaandeel teruglopen en wil dat terugwinnen met een nieuw assortiment goedkopere producten. Volgens marketingdirecteur Seitz van C&A Europe ‘een forse ingreep’. Hij noemt als voorbeeld shirts van drie euro. Die producten liggen in Nederland al in de winkel en zijn te herkenen aan het label ‘Beste prijs’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!