Modemerk deelt online omzet met winkeliers

De traditionele retail mag niet de dupe zijn van merken die eigen webwinkels openen. Dat stelt het modemerk Enelle, die hiertoe nieuw beleid introduceert. Winkeliers in de buurt van de online shopper ontvangen nu een commissie van twintig procent van het aankoopbedrag.

Om de commissie toe te kunnen wijzen wordt klanten van de webwinkel van Enelle gevraagd hun postcode te selecteren. Ook de detaillisten worden opgedeeld in een postcodegebied.

Het merk Enelle, dat is gespecialiseerd in damesmode in het midden- en hoogsegment, introduceerde onlangs virtueel passen. Het merk wil op deze manier meer klanten naar de wwebwinkel lokken. Zo kunnen klanten een avatar van zichzelf maken met alle persoonlijke kenmerken als lengte, gewicht en borstomvang. Er is keuze uit tien verschillende modellen met verschillende huidtypes en haarkleur. Klanten kunnen hun kledingkeuze ook showen aan hun vrienden op diverse social media.

Enelle is een onderdeel van de Zantman Modegroep. Het bedrijf voert verder labels als Passport en PRC en de licentie van Mart Visser prêt-a-porter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!