Late Pasen stuwt supermarktomzet

De Nederlandse supermarken realiseerden in april 5,8 procent meer omzet, in vergelijking met dezelfde maand een jaar terug. De stijging wordt mede veroorzaakt door de late Pasen (2010 maart / 2011 april). De supermarktomzet in de maanden maart en april steeg met 1,6 procent. Dat blijkt uit de donderdag gepubliceerde Supermarktkengetallen van het GfK.

In de eerste vier maanden van dit jaar boekten de supermarkten een omzet van 10,24 miljard euro, een toename van 2,1 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Wellicht mede door de prijsontwikkeling is de omzetstijging in maart en april veroorzaakt door een stijging van de waarde van de kassabon en in januari en februari door een stijging van het aantal supermarktbezoeken. Deze bezoeken namen toe aan de hand van veel acties en themacampagnes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!