Vomar wint kort geding

Supermarktketen Vomar hoeft de spaaractie De Clicky Armbandjezzz niet stop te zetten. Dat heeft de rechter in Alkmaar besloten. Billy Jeans Kidswear vond dat de keten met de naam van de actie inbreuk maakte op het merkenrecht en spande een kort gedicht tegen Vomar aan.

Billy Jeans Kidswear bracht vorig jaar het kinderkledingmerk Billy Jeans op de markt. Daarbij hoorden ook de Clickies: verwisselbare ijzeren broches die kinderen op de kleding kunnen klikken. Vanaf 27 maart kwam Vomar ook met Clickies op de markt, met de actie De Clicky Ambandjezzz. Klanten kunnen een armbandje kopen en ontvangen bij elke vijftien euro aan boodschappen een Clicky, die kinderen op de armbandjes kunnen klikken.

Volgens de rechter kan Billy Jeans zich echter niet beroepen op inbreuk op het merkenrecht. Het merk Clickies werd pas gedeponeerd via een spoedprocedure toen de actie van Vomar al was gestart. De rechter gaf Vomar daarom gelijk in het verweer dat Billy Jeans niet heeft aangetoond dat de Clickies al onderdeel van het concept waren voordat de supermarkt met de spaaractie kwam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!