‘Groupon meest innovatieve retailer’

Groupon mag zich de meest innovatieve retailer noemen. Dat blijkt uit ‘The 10 most innovative companies in retail’ van Msnbc.

Groupon staat op nummer één omdat de retailer het consumentengedrag heeft weten te veranderen, de real-life shopping experience op het web heeft geïntegreerd en kleine retailers aan zet brengt. Groupon zou daarom de snelstgroeiende e-commerce speler ooit zijn. Op nummer twee in de lijst staat Trader Joe’s. De retailer wordt geprezen voor het behouden van zijn lokale karakter, terwijl de keten inmiddels groter is dan Whole Foods.

Door het agressieve streven naar duurzaamheid heeft Marks & Spencer de derde plek in de top tien weten te veroveren. De retailer gebruikt geen plastic zakken meer en zorgt ervoor dat de zes grootste grondstoffen, als soja, cacao, rundvlees, leder, koffie en palmolie, uit duurzame bronnen voortkomen. ’s Werelds grootste retailer Amazon staat dankzij zijn digitale boekenmarkt op nummer vier. Amazon zou fors hebben bijgedragen in de verandering van het leesgedrag van consumenten.

Handelsplatform eBay is op nummer vijf gezet, omdat de retailer initiatief toont op het gebied van mobiele handel. Ebay verwacht dit jaar vier miljard dollar aan omzet uit aankopen via tablets of smartphones. Apple staat op nummer zes voor het creeëren van nieuwe platforms en producten. Koffieketen Starbucks volgt op nummer zeven voor het ‘luisteren naar klanten’ door middel van haar feedbacksite MyStarbucksIdea.com. In totaal werden er 98 duizend ideeën ingezonden, waarvan Starbucks er honderd aannam.

Shopkick heeft nummer acht in de lijst weten te bemachtigen door het overbruggen van de offline winkelervaring ende mobiele retailervaring. IKEA staat op nummer negen door haar duurzame beleid. Hekkensluiter in de top tien is Urban Outfitters door het voeren van eigenzinnige en succesvolle retailmerken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!