Hunkemöller zint op uitbreiding

Lingerieketen Hunkemöller opent de komende jaren fors meer winkels. In ons land komen er tot 2015 twintig winkels bij. Daarnaast betreedt Hunkemöller volgend jaar de Oostenrijkse markt met twee winkels. De grootste groei wordt gerealiseerd in Duitsland, waar het winkelaanbod in de komende vier jaar van de huidige 110 winkels verdubbelt naar 223. “Ambitieuze plannen dus, maar er zijn natuurlijk nog veel meer kansen in Duitsland”, meldt Hunkemoller-ceo Philip Mountford in het meinummer van RetailTrends.

“We hebben in Nederland 220 winkels op ruim zestien miljoen consumenten; in Duitsland zitten we straks met 223 winkels op tachtig miljoen inwoners. We zouden daar vijftig winkels per jaar kunnen openen, maar dat is toekomstmuziek.” De Duitse markt wordt volgens Mountford gedomineerd door formules als Karstadt, Kaufhof, C&A, OTTO en H&M. Hunkemoller staat daar wat betreft marktaandeel op de zevende plek. “We zijn nu vooral gevestigd in het noorden van Duitsland, en focussen nu op het zuidelijke deel.”

Lees het gehele interview met Philip Mountford in het meinummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!