Lichte daling in modebestedingen

Consumenten hebben in maart minder aan mode besteed dan in diezelfde maand het jaar ervoor. De bestedingen aan mode in Nederland daalden met drie procent. Dat blijkt uit de Gfk maandcijfers over maart 2011. De daling is vooral te wijten aan een afname in het aantal gekochte stuks (-5%), het gemiddeld besteed bedrag steeg namelijk. In het eerste kwartaal van 2011 bleven de bestedingen aan mode in Nederland stabiel, ten opzichte van de eerste drie maanden van 2010. Ook in deze maanden daalde het aantal gekochte stuks, maar steeg het gemiddeld besteed bedrag.

Vooral mannenmode deed het goed dit kwartaal. De bestedingen in dit segment stegen met twee procent. Ook hier was sprake van een stijging van het gemiddeld besteed bedrag. Het uitgegeven bedrag aan damesmode bleef in de eerste drie maanden van 2011 stabiel. Kindermode en bodyfashion draaiden een minder geslaagd kwartaal. De bestedingen aan kindermode daalden met zes procent. De uitgaven aan bodyfashion daalden licht met twee procent. Beide dalingen zijn te wijten aan een afname in het aantal gekochte stuks.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!