Claudia Sträter lanceert nieuw winkelontwerp

Modebedrijf Claudia Sträter heeft in Rotterdam haar nieuwe winkelconcept gelanceerd. Dat schrijft Fashion United op haar site. In de nieuwe winkel zijn overal catwalkbeelden te zien, er zijn meer etalagefiguren en er is een rond podium in het midden. De kleding hangt volgens het concept niet meer alleen in rekken, maar wordt op meerdere manieren gepresenteerd.

Daarbij komen in het nieuwe winkelontwerp ronde vormen terug die zijn geïnspireerd op de rondingen in het Claudia Sträter-logo. De cirkel worden als patroon toegepast als achtergrond op de wanden. In de etalage staat een hoge wand bekleed met een gronde deken van planten. Daarnaast maakt de winkel gebruik van recyclebare armaturen en energiezuinige lampen.

De vernieuwing van het merk was niet noodzakelijk. “Het vorige concept is nog steeds heel goed, maar na tien jaar was het gewoon tijd voor wat nieuws”, aldus Ingrid Slabbaert, woordvoerster van het merk. “We laten nu meer van de kleding zien, klanten willen immers geïnspireerd worden.”

Wanneer het concept volledig uitgerold is, is nog niet duidelijk. “We bekijken het telkens per twee winkels”, aldus Slabbaert. De winkels in Amsterdam en Amstelveen zijn volgens de planning als eerste aan de beurt voor een metamorfose. Uiteindelijk moeten alle 24 filialen zijn verbouwd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!