Omzet e-tail groeit na crisis flink

E-tailers pakken een flink deel van de omzet van fysieke winkels, nu de markt weer aantrekt na de recessie. Dat blijkt uit cijfers van ComScore, meldt Internet Retailer op zijn site. In het eerste kwartaal van 2011 werd er online een omzet van 38 miljard dollar gemaakt, tegen 31,8 miljard dollar in het eerste kwartaal van 2008.

Volgens het onderzoeksbureau herstelt de online retail met een groei van 19,5 procent veel vlugger dan fysieke retail, mede door verschuiving van het koopgedrag. “Inmiddels wordt de helft van alle computers en dertig procent van alle consumentenelektronica in de VS online gekocht”, aldus Gian Fulgoni, voorzitter van ComScore. “Deze verschuiving verstuurt schokgolven door de retail sector. Sommige multichannel retailers verliezen hun omzet in de fysieke retail en zijn niet in staat dit online terug te verdienen.”

Uit de cijfers blijkt ook dat het mobiele internet het voor e-tailers gemakkelijker maakt. “Iedere week worden er bijna een miljoen smartphones verkocht”, aldus Fulgoni. “In een jaar tijd is het aantal mobiele bezoekjes aan retailsites met negentig procent gestegen.” Met de telefoons worden vooral prijsvergelijkingen bekeken. “Fysieke retailers krijgen het gevoel in hun eigen winkel te concurreren met webwinkels als Amazon”, aldus Fulgoni.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!