Ruziënde webkeurmerken voor de rechter

Stichting Webshop Keurmerk (SWK) sleept vandaag concurrent Digikeur voor de rechter. Digikeur zou winkeliers en consumenten misleiden, meent SWK. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

Volgens SWK probeert Digikeur over de rug van zijn concurrent te groeien door zicht ten onrechte voor te doen als de vervanger van het veel bekendere Webshop Keurmerk. “Maar wij hebben niets met hen te maken”, stelt Mark Teurlings van SWK. Volgens eigen zeggen controleert SWK 2400 aangesloten webwinkels, terwijl het aantal aangesloten webshops bij Digikeur op 300 zou liggen.

Teurlings meent dat de toelatingseisen van Digikeur ook nog eens zó laag zijn, dat zelfs webwinkels die illegale erectiepillen verkopen, worden toegelaten. SWK eist dat Digikeur stopt met het zich noemen van Webshop Keurmerk op straffe van een dwangsom van vijftienduizend euro.

Volgens directeur Avni Erkan van Digikeur is er echter niets aan de hand. “De naam Webshop Keurmerk is niet beschermd, dus wij mogen de naam onbestraft gebruiken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!