Asos kiest iDeal voor Nederlandse markt

Nederlandse consumenten kunnen binnenkort met iDeal betalen bij Asos. Met de invoering van iDeal als betaalmethode wil Asos zijn aantrekkingskracht in Nederland vergroten. Dat zegt Head of international sales Matt Hiscock. Nederland zou tot de tien belangrijkste markten van de retailer behoren. Asos verwacht dat de omzet in Nederland flink zal groeien als ook met het dominante iDeal kan worden betaald.

De Britse fashionretailer wil daarnaast sites openen voor de Spaanse, Italiaanse en Australische markt. De webshop richt zich de laatste jaren steeds meer op de internationale markt.

Asos boekte in het laatste boekjaar een omzet van 325 miljoen Britse pond, waarvan in het laatste kwartaal meer dan de helft afkomstig was uit het buitenland. Met een dergelijke omzet behoort Asos tot de top tien best bezochte fashion sites ter wereld. De retailer heeft echter ambitie om uit te groeien tot ‘world’s number one fashion destination’.

Ruim een half jaar geleden opende Asos sites in de VS, Duitsland en Frankrijk. Hiscock kondigde vandaag de opening in de drie andere landen aan. Hij liet daarnaast weten dat Asos zich binnenkort op China wil gaan richten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!