Speelgoedketen Fun bant Barbies

De Belgische speelgoedketen Fun doet geen zaken meer met de Amerikaanse speelgoedreus Mattel, die onder meer de Barbie-poppen maakt. Fun verwijst naar een actie van Greenpeace, maar het botert al langer niet tussen de winkelketen en Mattel. Dat meldt de Belgische krant De Standaard.

Fun steltdat het zijn ‘maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt’ in reactie op een campagne van Greenpeace. Onder de slogan ‘Het is uit tussen Ken en Barbie’ protesteert die milieuorganisatie tegen het feit dat Mattel zou meewerken aan de massale ontbossing van het Indonesische regenwoud om producten zoals Barbie te verpakken.

Greenpeace kwam zelfs in de Fun-winkels protesteren door stickers op Barbie-producten te plakken. Fun zegt daar begrip voor te hebben en gaat nog een stap verder. ‘We vragen Mattel om snel werk te maken van een duidelijke communicatie, zodat we ook onze klanten correct kunnen informeren. In afwachting van een duidelijke boodschap van Mattel, schorten we voorlopig alle aankopen van Barbie-producten op’, aldus een persbericht.

Het is niet de eerste keer dat Fun mot heeft met Mattel. Afgelopen februari meldde de keten al dat alle Disney-poppen van Mattel uit de schappen werden gehaald vanwege een prijsconflict. Mattel verschuilt zich achter een stijging van de grondstoffenprijzen om zelf ‘exuberante’ verkoopprijzen te rekenen, zo klonk het toen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!