Walmart test online bezorgservice

Walmart is gestart met het testen van een online bezorgservice in bepaalde delen van Californië. De ‘Walmart To Go’-service stelt consumenten in staat om levensmiddelen en andere producten die zij in de winkel hebben gezien, online te bestellen en thuis te laten bezorgen. De producten omvatten verse producten, vlees en vis, diepvriesproducten, babyspullen, bepaalde medicijnen, huishoudelijke benodigheden en beauty-items.

Het online aanbieden van levensmiddelen is lastig gebleken voor veel retailers. Dit komt mede door de zeer beperkte houdbaarheid van verse producten. Volgens analisten is ook de winstmarge voor de service betrekkelijk laag. Wanneer Walmart service uitbreidt, zou de retailer concurrentie kunnen ondervinden van Peapod en Amazon Fresh. De verkoop van levensmiddelen bracht de retailer in 2010 zo’n 140,6 miljard dollar op, een stijging van 2,1 procent ten opzichte van 2009. De tak was in het fiscale boekjaar, eindigend op 31 januari, goed voor 54 procent van de totale omzet van Walmart in de Verenigde Staten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!