Toys ‘R’ Us mikt op explosieve online groei

Speelgoedketen Toys ‘R’ Us wil haar online verkopen tegen 2016 hebben verdubbeld. Dat laat ceo Jerry Storch weten. De online verkopen waren in 2010 goed voor 782 miljoen dollar, maar in 2016 moet dat bedrag 1,6 miljard dollar bedragen.

“Ik zou teleurgesteld zijn als we dat doel niet op zijn minst bereiken”, aldus Storch. De retailer verwacht deze explosieve groei omdat consumenten steeds meer geld en tijd online besteden. “Er vindt een verandering plaats in de manier waarop we over het Internet denken”, legt Storch uit. “We moeten stoppen met het kijken naar de verschillen in online en offline verkoop. Ik kijk altijd eerst op het internet voordat ik een winkel bezoek.”

De online verkopen van de retailer zijn in 2010 met 29,9 procent gestegen. Het online kanaal zou goed zijn voor 5,6 procent van de totale verkopen in 2010, tegenover 4,4 procent in het jaar ervoor. Het web zou wel goed zijn geweest voor zestig procent van de totale groei van de keten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!