‘Amsterdam moet zich profileren als winkelbestemming’

Amsterdam wil worden gezien als een ‘shopping destination’ voor internationale reizigers. Om dat te bereiken moet er op internationaal niveau beter worden samengewerkt. Bovendien moet er worden geïnvesteerd in de promotie van Nederland, zodat we ons onderscheiden van andere landen. Dat meldt Global Blue, het bedrijf dat zich bezig houdt met reizigersbestedingen.

Voor ‘nieuwe’ reizigers is winkelen de hoogste prioriteit. Er wordt meer uitgegeven aan winkelen dan aan andere uitgaven zoals hotels en restaurants. Internationale reizigers komen veelal naar Amsterdam omdat er een groot assortiment is, men in eigen land vaak te maken heeft met goederen die onecht zijn en de valuta gunstig is. Vooral kenmerkend voor deze reizigers is dat men veel waarde hecht aan een hoog service niveau, unieke ervaringen en dat aan verwachtingen worden voldaan. Volgens Global Blue moet Amsterdam een echt Fashion City of Europe worden, als de stad reizigers langer bij zich wil houden. De Bijenkorf Amsterdam zou een goed voorbeeld zijn voor hoe je kunt inspelen op deze nieuwe klanten. Door campagnes in China komen de Globeshoppers nu wel winkelen bij Bijenkorf in Amsterdam . Het gaat steeds om het communiceren van merken, naamsbekendheid realiseren en het bieden van hoogwaardige service.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!