'Vrouwen niet dol op winkelen'

Vrouwen zijn niet zo dol op winkelen als gedacht. Dit blijkt uit een studie van het Britse marktonderzoeksbureau Mintel. Britse moeders (47 procent) met kinderen onder de vijf jaar vinden het zelfs een crime om flatteuze kleding te vinden voor hun 'nieuwe' lichaam. 43 procent van de Britse vrouwen noemt het passen van kleding een worsteling, terwijl 49 procent meent dat winkels zich alleen richten op jongeren.

Hier staat een percentage van 41 procent tegenover die wel modieuze kleding vindt die hun lichaam flatteert. 27 procent zegt hierbij wel dat het lastig is om modieuze kleding voor haar leeftijd vinden en 25 procent heeft moeite met modieuze kleding te vinden in haar maat.

Michelle Strutton, consumentenanalist van Mintel, noemt deze vrouwen een gat in de markt. "Niet-gespecialiseerde winkels zouden grotere maten in hun collectie moeten opnemen voor de ’vollere shopper."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!