Budweiser pakt ontwerp bierblik aan

Bierbrouwer Budweiser heeft het ontwerp van zijn bierblik aangepast en hoopt hiermee de tegenvallende verkopen een boost te geven. Het blik stroomt de komende tijd in de VS in, waarna de andere markten volgen.

De brouwer omschrijft het ontwerp als 'stoerder en gladder', met meer nadruk op het logo in de vorm van een strik. Het nieuwe ontwerp moet het merk meer laten spreken in opkomende markten, waar moederbedrijf AB Inbev groei zoekt. Het afgelopen kwartaal werd er wereldwijd 2,3 procent minder bier van het merk verkocht. Met name in de VS laten kopers het door de crisis afweten.

'Het nieuwe ontwerp is de meest recente in een serie stappen die we ondernemen om de positie van Budweiser als een wereldwijd merk te versterken', aldus Rob McCarthy van Budweiser. Het merk is vorig jaar in Rusland gelanceerd en in de komende periode volgen introducties in China en Brazilië.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!