Digitale kassabon steeds populairder

De digitale bon wint in de Verenigde Staten steeds vaker terrein op de papieren kassabon. Whole Foods Market, Nordstrom, Gap, Sears en Kmart zijn al begonnen met het aanbieden van digitale bonnen. Consumenten kunnen kiezen of ze de bon op hun e-mail willen ontvangen of door middel van een wachtwoord op een website toegang krijgen tot het aankoopbewijs. Volgens de retailers laten steeds meer consumenten hierdoor de papieren bon links liggen.

De digitale bonnen zouden voor consumenten handiger zijn bij de belastingaangifte en het retourneren. "Als een product een jaar garantie heeft, vinden consumenten het veel gemakkelijker om de bon online te bewaren in plaats van in hun portemonnee”, aldus een retailer.

Apple startte in 2005 met het aanbieden van elektronische kassabonnen. Veel retailers vreesden dat consumenten nog niet klaar waren voor deze technologische sprong. Nu zien diezelfde retailers de digitale bon juist als een goede online toevoeging aan hun fysieke winkels. Ook voor het milieu zijn de voordelen van digitale couponnen zichtbaar. Voor alle uitgedraaide papieren bonnen in de VS worden er jaarlijks zo’n 9,6 miljoen bomen gekapt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!