Unilever groeit ook met verkoop voeding

Unilever verwacht de komende jaren ook groei te realiseren uit de verkoop van voedingsmiddelen. Dat stelt bestuursvoorzitter Paul Polman in een zaterdag gepubliceerd interview met NRC Handelsblad. De aanname dat er vooral groei zit in de verkoop van producten voor persoonlijke verzorging wijst hij van de hand.

Polman zet zich in het interview af tegen de theorie dat de voedselmarkt niet snel kan groeien. “Nu we onze voedselproducten versneld aan het introduceren zijn in opkomende landen zie je daar wel een groei met dubbele cijfers.”

Unilever wil de komende jaren vooral op eigen kracht groeien, liet Polman verder weten. “Ik heb altijd gezegd dat Unilever tachtig tot negentig procent van zijn omzetgroei kan realiseren door zijn huidige merken te versterken in de markten waar we nu actief zijn. Wij concentreren ons dus op de groei van wat we hebben.”

Het concern heeft voor gerichte overnames jaarlijks één tot twee miljard euro gereserveerd. Door de strenge, en volgens Polman lang niet altijd logische, mededingingsregels is de kans groot dat die overnames niet in Europa plaatsvinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!