H&M zet in op 'modebewust' Japan

De Zweedse fashionretailer H&M wil het aantal vestigingen in Japan het komende jaar verdubbelen. De retailer betrad de Japanse markt in 2008 en heeft nu twaalf vestigingen in het land. Tegen het eind van 2012 moeten dit dertig vestigingen zijn.

De keten heeft nu vooral vestigingen in het gebied rondom Tokyo en wil zich ook bij de nieuwe filialen vooral op grote steden als Osaka en Fukuoka richten. “Japan is een belangrijke markt. We zien zeker potentie voor groei in het land”, aldus Mie Anton, een woordvoerster van H&M in Japan. “De consumenten in dit land zijn zeer modebewust en consumeren daardoor relatief veel.”

Ook andere relatief goedkope fashionretailers mikken op marktaandeel in het land. Zara opereert er nu met 67 vestigingen. Ook Forever 21 en Abercombie & Fitch openden winkels in Japan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!