Quelle maakt doorstart in elektronica

Otto heeft een nieuwe webwinkel in elektronica gelanceerd en de merknaam Quelle daarmee nieuw leven ingeblazen. De merknaam Quelle was voorheen actief als Duitse postorderaar. In 2009 moest het merk het bijltje erbij neerleggen.Niet veel later kocht Otto de merknaam, om deze vervolgens in een nieuw jasje te steken.

De Duitse webwinkel gaat niet alleen de concurrentie aan met Amazon, eBay maar ook met Media-Saturn, dat aangegeven heeft online marktleider te willen worden in Europa. Quelle biedt elektronica, zoals computers, telefoons en keukenapparatuur, en huishoudelijke producten zoals meubels en serviesgoed.

De webshop van Quelle lijkt op het model van Amazon, een open handelsplatform waarop retailers en producenten hun producten kunnen aanbieden. De 36 personeelsleden moeten het platform onderhouden en de betalingen verwerken. Voor ieder verkocht product gaat een percentage naar Quelle. “Het wordt een spannende herfst”, zegt Tim Torne, managing director van Quelle. Hij is niet bang voor de concurrentie vanwege de hoge naamsbekendheid van Quelle Duitsland. Hoeveel geld de Otto Groep in de nieuwe online shop heeft geïnvesteerd is onduidelijk. Torne verwacht in korte tijd enkele honderden miljoenen euro’s te kunnen noteren en ook snel winst te maken. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!