Mango ziet kansen bij Russische consument

Modebedrijf Mango wil de komende drie jaar driehonderd nieuwe winkels gaan openen in Rusland. Dat schrijft Fashion United online. Het bedrijf vestigde onlangs een kantoor in Moskou om de plannen te realiseren.

Aan de collecties in Rusland hangt een flink prijskaartje. “Russische jongeren en vrouwen zijn zeer op mode gericht. Ze geven graag veel uit aan hun uiterlijk”, aldus een woordvoerder van Mango. De kledingstukken zijn veertig procent duurder dan in andere landen waar de retailer winkels heeft.

Mango heeft momenteel 130 filialen in Rusland, waarvan tachtig procent wordt gerund door franchisenemers. Vorig jaar genereerde de retailer tachtig miljoen euro omzet in Rusland. Wanneer de filialen klaar zijn, moet dat zijn gestegen naar circa tweehonderd miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!