'Meubelbranche moet heil online zoeken'

Het web wordt steeds aantrekkelijker voor retailers binnen de meubelbranche. Hoewel het aanschaffen van meubels nog vaak in fysieke winkels gebeurt, zou zo’n vijftig procent van de consumenten zich eerst online oriënteren.

Het afgelopen jaar kocht twintig procent van de consumenten hun huisraad bij een webwinkel, zo blijkt uit Duits onderzoek van AGOF. Het merendeel van de consumenten die  zich online oriënteren bestaat uit vrouwen in de leeftijdsgroep dertig tot 49 jaar.

Volgens het onderzoek moeten retailers in deze sector op zijn minst op het oriëntatieproces inhaken door middel van internetreclame. Bij de oriëntatie richten consumenten zich vooral op huishoudartikelen (35 procent), en meubelen (82,2). Surfende consumenten zijn daarnaast het minst geïnteresseerd in het online opzoeken van televisies (11,1 procent) en DVD-spelers (16,1 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!