Jaap.nl mikt op groeiend marktaandeel

Jaap.nl gaat producten en diensten verkopen die wooneigenaren moeten helpen bij de verkoop van hun woning. Een jaar geleden lanceerde Jaap.nl een webshop waarop woonaccessoires werden aangeboden. Met de nieuwe strategie lijkt Jaap.nl indirect de concurrentie met Funda aan te willen gaan.

“We verkopen nu geen woonaccessoires meer, maar producten die te maken hebben met de verkoop van woningen”, aldus Tjeerd Korentstra, directeur van Jaap.nl. “ Het staat nu nog in de kinderschoenen.”

De producten in de webwinkel moet de dienst, waar eigenaren van een huis zelf hun woning te koop kunnen zetten op Jaap.nl, ondersteunen. Concurrent Funda biedt deze mogelijkheid nog niet. Volgens Korenstra heeft Jaap.nl daarin een aardig streepje voor op zijn concurrent. “We hebben een unieke positie gecreëerd. We gaan niet rechtstreeks de concurrentie aan, maar kunnen van hieruit wel verder groeien.”

In de webwinkel worden onder anderen de diensten verkocht, zoals ‘spotlight’, waarmee een huis extra belicht wordt op de site. Maar ook ‘te koop’-borden worden aangeboden. Het aanbod wordt de komende maanden uitgebreid. “Bijvoorbeeld met boeken over het verkopen van huizen, of een aanbieding voor een taxatierapport of voorlopige koopcontracten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!