Vaker pinnen in horeca

Het aantal pintransacties in de horeca is het afgelopen halfjaar met 32 procent gestegen. Dat laat de Koninklijke Horeca Nederland weten.

Een gunstige stijging, aldus de belangenorganisatie. “Pinnen is veiliger voor ondernemers. Een hotel, restaurant, café of cafetaria met veel geld in de kassa is een makkelijk doelwit voor overvallers.” Middels een campagne moet het pinnen nog meer voet aan de grond krijgen in de horeca. Het gemiddelde pinbedrag is ten opzichte van vorig jaar gedaald. “Gasten pinnen nu ook voor twee koffie met gebak”, aldus KHN. Op dit moment kan in vijftienduizend van 42 duizend horecazaken gepind worden, in cafés en cafeteria’s ligt dat aantal veel lager.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!