Tesco breidt virtuele super uit

De Britse retailer Tesco heeft een tweede virtuele supermarkt geopend in Zuid-Korea. Op de muur van een metrostation in hoofdstad Seoul zijn wederom posters geplakt van schappen met producten, die zijn voorzien van QR-codes. Consumenten kunnen deze codes met hun smartphone scannen, waarna zij deze binnen enkele uren of een dag krijgen thuisbezorgd.

HomePlus, waarmee Tesco in Zuid-Korea opereert, lanceerde eerder dit jaar de virtuele supermarkt in een ander metrostation in Seoul. De keten zet flink in op de nieuwe technologie en hoopt binnen korte termijn meerdere vestigingen te openen in metrostations. Binnen twee jaar moeten consumenten in heel Zuid-Korea gebruik kunnen maken van de dienst. Een soortgelijke dienst zou eventueel ook in het Verenigd Koninkrijk worden gelanceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!