Booking.com meest gewaardeerde website

Booking.com is de beste website van Nederland. Dit blijkt uit de WUA! Top 100 websites 2011. De boekingssite behaalde vorig jaar ook al de eerste plaats in de jaarlijkse ranglijst. Transavia.com en bol.com zijn de nummer twee en drie van dit jaar. De Top 100 is gebaseerd op 13.106 websitebeoordelingen van 2.448 respondenten in de periode augustus 2010 – juli 2011. Het volledige rapport is hier gratis te downloaden.

Positie Website Score
1. Booking.com 8,30
2. Transavia.com 8,10
3. Bol.com 7,73
4. Deloitte.com 7,65
5. BCC.nl 7,63
6. HvA.nl 7,63
7. UPC.nl 7,60
8. Leaseplan.nl 7,48
9. VrijUit.nl 7,46
10. Hypotheker.nl 7,38

In navolging van vorig jaar bleek Booking.com ook dit jaar de favoriete website van veel respondenten. In juni 2011 bezocht 83 procent van de respondenten de website voor een hotelkamer in Barcelona. In 52 procent van de gevallen is het de eerste website die door respondenten wordt bezocht. Booking.com is de beste website op de thema’s doorgaan en vormgeving. 42 procent van de bezoekers boekt het liefst bij Booking.com.

Transavia.com bleek in december 2010 en juni 2011 met afstand favoriet voor vliegtickets naar Barcelona. De site staat op alle onderzochte thema’s in de top van het klassement. 46 procent van de ondervraagden wijst Transavia.com uiteindelijk aan als favoriet.

Bol.com is favoriet voor de aanschaf van boeken. Alle respondenten die in mei 2011 naar boeken zochten, kwamen bij bol.com uit. Daarnaast is bol.com de hoogstgeplaatste website in de retailbranche. 26 procent van de bezoekers zouden hier het liefst het gezochte product aanschaffen.

Het afgelopen jaar is het niveau van websites toegenomen. Op alle thema’s liggen de gemiddelde scores hoger dan in 2010. Het algemene niveau van commerciële websites is aan het stijgen. Websites sluiten beter aan op de wensen van de consument dan vorig jaar. De voorsprong van de top 3 op de rest van de lijst is nog steeds groot. Er is een kleine groep organisaties die de online concurrentie het nakijken geeft en er met de meeste klanten vandoor gaat.

Thema Gemiddelde
top drie 2011
Gemiddelde
top 100 2011
Gemiddelde
top drie 2010
Gemiddelde
top 100 2011
Doorgaan

9,26

7,37

7,77

6,63

Voorkeur 7,21 6,07 6,92 5,59
Eerste indruk 7,61 7,07 6,91 6,56
Web imago 7,70 6,69 7,69 6,68
Kwaliteit 7,45 6,67 7,43 6,45
Vertrouwen 7,79 6,99 7,43 6,39
Gebruiksvriendelijkheid 7,49 6,64 7,24 6,34
Informatiewaarde 7,56 6,75 7,45 6,22
Vormgeving

7,46

6,46

7,06

5,80


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!