‘Nederlander volgt zelden merken’

Zeventig procent van de Nederlanders die actief zijn op Facebook, Twitter of Hyves volgt geen merk. Zo blijkt uit onderzoek van adviesbureau Insites Consulting onder negenduizend consumenten in 35 landen.

De dertig procent die wel een merk volgt, doet dat vooral omdat zij een goede ervaring hebben met het product, en niet door reclames op bijvoorbeeld televisie. Vooral de sectoren media/ entertainment en mode scoren een hoog aantal fans.

Zo’n 33 procent van de volgende consumenten hoopt via het sociale netwerk extra promoties en informatie te krijgen, terwijl 38 procent aankondigingen van evenementen wil ontvangen. Meer dan dertig procent hoopt daarnaast extra informatie van het merk op een sociaal netwerk te vinden.

Volgens het onderzoek is 68 procent van de Nederlanders actief op een sociaal netwerk. Het Europees gemiddelde ligt op 73 procent. Hyves is nog steeds het meest populair in Nederland (vijftig procent), gevolgd door Facebook (44 procent), LinkedIn (twintig procent) en Twitter (17 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!