Tijdschriften verkennen e-commerce

Amerikaanse tijdschriftenzijn gestart met de verkoop van producten die zij beoordelen. Op Cladmen.com kunnen Esquire abonnees de kleding producten kopen die in het tijdschrift worden getoond. Op de site van Vogue Magazine kunnen consumenten kleding van Diane von Furstenberg en Marc Jacobs kopen. Op de shop van Vogue staat aangegeven dat het tijdschrift een commissie ontvangt voor de verkopen via haar site. De nieuwe stap van deze tijdschriften levert aardig wat kritiek op. De tijdschriften zouden concurrentie bieden aan ketens als Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus en Barneys New York. “Traditionele brick-and-mortar shops zagen tijdschriften eerder als een middel om hun producten aan te prijzen”, aldus Howard Socol, voormalig ceo bij Barneys. “Nu zien diezelfde retailers de tijdschriften als een mogelijke bedreiging voor hun omzet. Het is voor ketens lastig om in een magazine te adverteren dat met hen concurreert.”

De heer Granger van het magazine Esquire noemt de stap echter logisch. “Tijdschriften hebben altijd een bepaald verlangen in consumenten opgeroepen. De volgende logische stap voor magazines is om dat verlangen te bevredigen en hen het product te laten kopen. Als wij het niet doen, doet iemand anders het wel. Tijdschriften willen simpelweg niet achterblijven.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!