E-logistics: complexiteit neemt toe

Webwinkels verschepen jaarlijks een slordige 75 miljoen pakjes naar hun klanten, en dat aantal groeit snel. Deze dagelijkse lawine vergt een enorme inspanning van bezorgdiensten en de nieuwe distributiecentra: eDC’s.

Fulfilment is een concurrentiefactor. Die ook van invloed is op de groothandel en leveranciers.
Afgelopen najaar is op een industrieterrein tussen Bunnik en Utrecht het internet-distributiecentrum van 
HEMA geopend. Bestellingen vanuit de webwinkel werden aanvankelijk in het reguliere DC op Lage Weide verwerkt, maar de afzet groeide zo snel dat HEMA een dedicated distributiecentrum nodig had, een fulfilmentcentrum dat individuele bestellingen kan verwerken. HEMA maakte de klassieke make-or-buy afweging, maar besloot haar eDC in eigen hand te houden in plaats van uit te besteden aan een externe partij.

Lees het vervolg in de nieuwste editie van EtailTrends. Voor meer informatie over EtailTrends, mail naar sales@etailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!