Fabrikanten verkopen met verlies

Door aanhoudende conflicten tussen supermarktinkopers en fabrikanten verkopen laatstgenoemden hun producten steeds vaker met verlies. Volgens diverse retailexperts kunnen de fabrikanten de stijgende grondstofkosten niet doorberekenen, waardoor ze kleinere marges of zelfs verlies boeken als zij hun producten in de supermarkt verkopen.

“‘Ik zie fabrikanten prijsverhogingen vragen van zes procent tot twaalf procent en met twee procent tot drie procent de deur uit gaan”, zegt Robin Heetkamp van Foodsource in het Financieele Dagblad. “Fabrikanten gaan toch akkoord met de lagere marges omdat zij de dekkingsgraad op peil willen houden.” Fabrikanten in zuivel, fruit en producten waar veel suiker in zit zouden het meest lijden onder de stijgende grondstofkosten. Kleine fabrikanten zouden volgens het FD fors getroffen worden, maar ook de marges van huismerk- en merkfabrikanten gaan gebukt onder de huidige botsingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!