H&M ziet winst derde kwartaal dalen

Modeconcern Hennes & Mauritz zag haar winst in het derde kwartaal van dit jaar met vijftien procent dalen tot 389 miljoen euro. De omzet groeide daarentegen licht met vijf procent tot 2,92 miljard euro. De H&M Group zegt tevreden te zijn met de cijfers, met het oog op de ongunstige weersomstandigheden in Europa en hoge grondstofkosten.

“We hebben een sterk business concept, een sterke financiële positie en we hebben een hoge winst. In het huidige economische klimaat is het extra belangrijk om een langetermijnperspectief te hebben en om er altijd voor te zorgen dat onze klanten de beste combinatie van mode en kwaliteit krijgen", aldus ceo Karl-John Persson.

De webwinkel van H&M, die zich in het komende voorjaar zou openen in de Verenigde Staten, is uitgesteld tot de herfst van 2012. De retailer wil niets overhaasten en heeft naar eigen zeggen meer tijd nodig. Wel moeten er dit jaar in totaal 265 nieuwe winkels komen in onder andere China, Roemenië en Indonesië.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!