Supermarkten boeken omzetgroei

De supermarktomzet is in september met 2,8 procent gestegen tot een totaal van 2,45 miljard euro. In 2010 lag de omzet in diezelfde maand op 2,38 miljard euro. Zo blijkt uit de de GfK Supermarktkengetallen over september 2011.

De groei is te danken aan een stijging in het aantal winkelbezoeken (+1,3 procent) en een groei van de omzet per kassabon (+ 1,5 procent) tot 21,70 euro. In de eerste drie kwartalen nam de supermarkt omzet met 2,6 procent toe tot 23,94 miljard.

Bijna veertig procent van de huishoudens bezoekt nu ook op zondag de supermarkt. Het omzetaandeel op zondag zal over 2011 uitkomen boven de 1,5 procent oftewel 500 miljoen euro, zo verwacht het GfK. Gevolg is dat het omzetaandeel van de zaterdag de laatste jaren fors afneemt.

Het consumentenvertrouwen is het afgelopen kwartaal lager uitgekomen dan begin 2009. Dit komt door slecht teruglopend vertrouwen in de economie en de onzekerheid over de financiële situatie die Prinsjesdag teweeg heeft gebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!