Informatie delen 'tweede natuur' consument

Ruim veertig procent van de consumenten schaft alleen nog maar een product of merk aan als er online informatie over te vinden is. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van media-adviesbureau Initiative onder vierduizend consumenten.

Bij de aanschaf van grote items als auto's, tv's, computers en mobiele apparaten vindt meer dan de helft van de consumenten het belangrijk dat er online informatie te vinden is. Voor alledaagse producten als shampoo en fastfood gaat een vijfde van de ondervraagden eerst online te rade voordat hij tot een aankoopbeslissing over gaat.

Meer dan de helft van de respondenten geeft aan regelmatig merk- en productinformatie, zoals kortingscoupons, reviews of productnieuws, met anderen te delen via e-mail en social media. Veertig procent van de consumenten doet dit om anderen te informeren. Voor een kwart van de repondenten is het delen van informatie een 'tweede natuur' geworden.

Volgens Initiative is het opvallend dat het online speuren naar productinformatie door meer dan de helft van de ondervraagden als een leuk tijdverdrijf wordt gezien. Het media-adviesbureau denkt dat deze 'gewoonte' interessant is voor marketeers en nieuwe inzichten kan bieden voor hun mediastrategie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!