Geen alcoholreclames voor jongeren op Facebook

Gebruikers van social media onder de achttien jaar mogen niet blootgesteld worden aan drankreclame of content die betrekking heeft op de marketing van alcohol. De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) heeft hiertoe de alcoholcode aangepast.

De stichting stelt dat Facebookgebruikers en Twitteraars onder de achttien jaar mogen niet langer benaderd mogen worden via social media door een drankmerk. “Wij zijn de eerste branche die op dit punt inhoudelijke spelregels hebben gemaakt over wat wel en niet mag”, zo geeft STIVA-directeur Peter de Wolf aan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!