Gap verschuift focus naar China

Fashionretailer Gap gaat zijn focus van de Verenigde Staten naar China verschuiven. Dat schrijft The Washington Post online. Eind 2013 wil de retailer de deuren van ruim twintig procent van zijn Amerikaanse winkels hebben gesloten. In China moet het aantal vestigingen het komende jaar daarentegen worden verdrievoudigd naar 45.

"De combinatie van onze globale strategie en de sterk groeiende platforms zet ons in een sterke positie om ons bereik uit te breiden naar de top tien kledingmarkten wereldwijd", aldus ceo Glenn Murphy. "In Noord-Amerika zetten we momenteel verschillende stappen om de verkoopcijfers op korte termijn te verbeteren. Ik ben ervan overtuigd dat we ons, met ons sterke management team, in een goede positie bevinden om langdurig te blijven groeien binnen de markt."

Volgens de plannen zullen de Verenigde Staten over twee jaar zevenhonderd Gap winkels tellen. Het aantal Amerikaanse Gap Outlet winkels zal wel blijven groeien en uitkomen op 250. Dochteronderneming Old Navy behoudt al zijn winkels, maar zal het winkeloppervlak verminderen. Gap zal binnenkort in Hong Kong zijn eerste flashipstore openen. Ook wil het bedrijf met Old Navy de Japanse markt op.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!