Textiel minder nadrukkelijk aanwezig op de markt

Textiel zal de komende jaren minder zichtbaar worden op de Nederlandse markten, doordat de vraag van de consument afneemt. Het betekent niet dat de complete ambulante handel onder druk staat. De omzetontwikkeling loopt min of meer in gelijke tred met de overige detailhandel.

In 2009,het jaar van economische krimp, noteerde zeventig procent van de ambulante handelaren winst, aldus het rapport ‘Structuur in de markt’ van de Centrale Vereniging Ambulante Handel (CVAH) en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Wel is het zorgelijk dat een groot deel van de branche dit jaar een slechter bedrijfsresultaat verwacht, maar dat komt door de huidige economische neergang, meldt het rapport. De gehele detailhandel is wat dat betreft terughoudend.

Wel zijn er verschillen per branche. Zo doet food het over het algemeen goed, terwijl textiel minder presteert. De ruim achttienduizend in Nederland actieve ondernemers in de ambulante handel behaalden in 2009 een omzet van 2,6 miljard euro, nog geen drie procent van de totale Nederlandse detailhandelsomzet. Van de ambulante ondernemers verwacht één op de vijf zijn onderneming over drie jaar te hebben verkocht of te hebben beëindigd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!