Saks sluit winkels, zet in op tech

De Amerikaanse luxewarenhuisketen Saks Fifth Avenue heeft de afgelopen twee jaar zeven winkels gesloten en er zullen er meer volgen. Dat meldt ceo Steve Sadove. De formule verlegt de focus de komende jaren naar technologische ontwikkelingen, online, social media en m-commerce.

“Ik denk niet dat de VS nieuwe winkels nodig hebben”, aldus Sadove. “Technologie is de grootste groeier in retail de komende jaren, dus daar zetten we op in. We zijn onder meer bezig ons distributiecentrum volledig te automatiseren met robotten die orders picken.”

Daarnaast wil de retailer meer investeren in de zichtbaarheid op social media zoals Facebook. “Steeds meer consumenten shoppen bij een retailer naar aanleiding van aanbevelingen van vrienden op social media. ” Welke strategie de retailer wat betreft social media inzet, maakte Sadove niet bekend. 


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!