'Slimme supermarkten analyseren voor klantenbinding'

Supermarktketens implementeren steeds vaker analyseprogramma’s om de verkopen en de loyaliteit van klanten op lange termijn te verbeteren. Zo staat in het E-boek 'Empowering Grocers: Using Retail Analytics To Engage Customers'.

Door de economische onzekerheid en toenemende concurrentie van andere winkeliers zijn supermarktketens genoodzaakt om de klant centraal te stellen. Terwijl traditionele loyaltyprogramma’s bepaalde data analyseren, ondernemen retailers vervolgens weinig actie met de gegeven informatie. Dit terwijl een juiste analyse kan zorgen voor een combinatie van assortimentoptimalisatie, campagne planning en prijsoptimalisatie binnen de supermarktindustrie. Klik hier om het complete E-boek over Retail Analytics te lezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!