EBay keert tij in China

EBay heeft haar strategie in China succesvol gewijzigd. De retailer kwam thuis van een koude kermis nadat het de Chinese markt had betreden. Acht jaar geleden betaalde eBay 150 miljoen dollar voor de Chineze e-commerce site Eachtnet, om daar nog eens honderd miljoen in te investeren. eBay wist echter niet te winnen van zijn lokale concurrenten, die gratis dezelfde service boden. In 2006 gooide de keten de handdoek in de ring.

Nu heeft eBay zich door middel van PayPal wel op de kaart weten te zetten in China. Kleine handelaren kunnen nu hun producten rechtstreeks aan de 97 miljoen eBay-gebruikers verkopen. “We vroegen onszelf af hoe we het best konden participeren in de Chinese online markt”, zegt Jeff Liao, ceo bij eBay Greater China. “Het antwoord is zo voor de hand liggend: maak gebruik van je wereldwijde klantenbestand.

De resultaten liegen er niet om. Greater China, bestaande uit het vasteland van China, Hongkong en Taiwan, is nu een belangrijke markt voor eBay en Paypal. Voor laatstgenoemde is het zelfs de op drie na grootste markt. In het derde kwartaal stegen de opbrengsten van eBay in China met 29 procent ten opzichte van een jaar daarvoor. “China is onze snelstgroeiende export markt, aldus John Pluhowski,vice president of Communications bij eBay.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!