'Retailer moet Nieuwe Winkelen omarmen'

Nieuwe generaties consumenten gaan ervan uit dat winkels zich kunnen aanpassen aan hun persoonlijke situatie. Ze willen op het ene moment snel en gemakkelijk winkelen (runshopping) en het andere moment plezierig winkelen (funshopping).

Volgens het whitepaper ‘Hoe maak je het verschil met value addes services?’ van Ricoh Nederland, moeten retailers daarom online én offline aanwezig zijn. De consument zou namelijk een persoonlijke behandeling verwachten met specifiek op hem toegespitste informatie en aanbiedingen.

Volgens Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing Neyenrode Business Universiteit is er een mentale omslag nodig vanuit retailers. “Winkeliers moeten niet denken vanuit de locatie, maar vanuit de behoefte. Illustrerend is het voorbeeld van een ijscoman die zijn route bepaalt aan de hand van twitterberichten.”

In het whitepaper komt ook de rol van value added services aan bod. “Met een smartphone hebben consumenten bijvoorbeeld een boodschappenlijstje bij zich”, aldus Erik Nijhof, sales development manager bij Ricoh Nederland. “Via HotSpot Printing (plaatsonafhankelijk een printopdracht geven en het document vervolgens op een A-locatie afdrukken) kunnen winkeliers digitale boodschappenlijstjes nog veel interessanter maken. Consumenten kunnen bijvoorbeeld ter plekke hun lijstje printen, inclusief de looproute door de winkel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!